The Peddler
Daniel Burmeister is filmmaker. Hij heeft daar niet alleen zijn beroep maar ook zijn leven van gemaakt. In een afgetrapt rood autootje rijdt hij in Argentinië van dorp naar dorp, waar hij de burgemeester aanbiedt tegen kost en inwoning een speelfilm op locatie te draaien in ongeveer dertig dagen. De acteurs werft hij onder de bewoners, de apparatuur (een camera en een nachtlamp) bezit hij zelf. Het script -- hij heeft een vijftal vaste scenario's -- snijdt hij toe op de plek en de omstandigheden. Geld verdient hij uiteindelijk met de verkoop van kaartjes voor de vertoning van de film aan de dorpsbewoners annex acteurs. Deze documentaire volgt de onvermoeibare en onverwoestbaar optimistische Burmeister vanaf het moment dat hij aankomt in alweer een klein dorpje. Met zijn charme en overredingskracht krijgt hij bijna iedereen zo ver een rol te spelen in zijn komedie. De camera volgt Burmeister op de voet, vanaf ontwaken tot naar bed gaan, maar neemt ook af en toe afstand voor mooie, filmische shots en om de soms hilarische verwikkelingen op de set goed in beeld te vangen. Op de voice-over verhaalt Burmeister over zijn leven en poneert hij in verfrissende quotes zijn filosofie.