Fragments of Palestine
Drie jongeren komen elk op eigen, vreedzame wijze in opstand tegen de Isra\'eblische bezetting van Palestijns gebied. Maja weigerde Isra\'eblische militaire dienst en werd reisleidster. Ze probeert tegenwicht te bieden aan de vaak valse voorstelling van zaken van de pr-machine van haar land, door bussen met toeristen te leiden langs plekken in Jeruzalem die een rol spelen in het Isra\'eblisch-Palestijnse conflict. De Palestijnse Rabea, wiens zusje is vermoord door Isra\'eblische militairen, biedt verzet via de kunst: hij maakt een theatervoorstelling over het conflict. Hij kan daarbij niet altijd op bijval rekenen van zijn omgeving. De Brit Jody is speciaal naar Bil'in gereisd, een dorp op de Westelijke Jordaanoever, om de Palestijnen bij te staan in hun vreedzame verzet. Elke vrijdag gaat hij in zijn rolstoel naar de muur om te demonstreren. Dat is niet altijd zonder risico; de protesten worden vaak op harde wijze neergeslagen. Gefilmd in in hun eigen omgeving vertellen de jongeren hoe ze worstelen met de bezetting. De maker onthoudt zich van commentaar terwijl ze de jongeren met haar observerende stijl vastlegt in hun dagelijkse geweldloze strijd voor een betere toekomst.