Holy Wars
Het regelmatig opvlammende religieuze conflict tussen christenen en moslims voert terug tot zo'n 1400 jaar geleden. Toch had filmmaker Stephen Marshall nooit verwacht dat de gemoederen tijdens zijn leven zo hoog op zouden lopen. Marshall besluit rond de aanvang van de\i War on Terror\i0 zowel een fanatieke christen als een radicale moslim te volgen om inzage te krijgen in het gedachtegoed van beide partijen. Drie jaar lang trekt hij op met de mannen, die zonder enige terughoudendheid hun visie etaleren. Christen Aaron Taylor uit \i Bible Belt\i0 -regio Missouri wil zijn geloof wereldwijd verspreiden. Ook in moslimlanden, die hij ondanks logische gevaren toch bezoekt. Khalid Kelly, een verpleger uit Londen, maar geboren als Ier, bekeerde zich tot de islam en strijdt sindsdien voor de rechten van zijn broeders. Marshall ondervraagt hen over hun manier van denken en volgt hen met de \i handheld\i0 camera in Engeland, de Verenigde Staten, Libanon en Pakistan. We zien rechtlijnige, nooit twijfelende fanatici, maar ook het individu achter de gelovige. Zou er toch nog een kans bestaan op een \i open minded\i0 gesprek van mens tot mens? In de voice-over vertelt Marshall over zijn motieven, legt hij verbanden en houdt hij ons op de hoogte van zijn soms schokkende, emotionele bevindingen.