Neighbourhood Committee
In China spelen buurtcommissies een voorname rol in het dagelijks leven. De commissies regelen zaken van de buurtbewoners, zijn een doorgeefluik van regeringsplannen en lossen burenruzies op. Ook handhaven ze de orde en controleren ze de familieplanning. Aangezien de meeste commissies bestaan uit gepensioneerde vrouwen, vond de Chinese overheid het in januari 1999 tijd om een democratische verkiezing uit te schrijven in Peking. Voor het eerst sinds 1949 konden de bewoners zelf invloed uitoefenen. Dit ging niet zonder slag of stoot, en uiteindelijk mondde onenigheid over de lijsttrekker uit in een langdurige ruzie tussen buurtbewoners en de verkiezingscoördinator. Zhang Tongdao, professor aan de kunstfaculteit van de Universiteit van Peking, volgt in zijn debuutfilm de perikelen op de voet. In eerste instantie werd de documentaire gefinancierd door de Chinese overheid, maar het werd een onafhankelijke productie nadat de eerste montage was afgekeurd.