Turn Over the Stones
Sami zat lang opgesloten in de gevangenis, geïsoleerd van de samenleving. Eenmaal vrij vindt hij het nog steeds moeilijk om zichzelf te vergeven. Sami woont in een kleine container in het midden van de Israëlische woestijn, terwijl het grote huis dat hij ooit gebouwd had voor zijn vrouw Kohava, leegstaat. Sami, die aan bipolaire stoornis lijdt, schreef talloze brieven aan Kohava. Hij stuurde die vanuit gevangenissen over de hele wereld, van Spanje en Frankrijk tot Venezuela. In deze studentenfilm van het Israëlische Sapir College zijn enkele fragmenten te horen. Het zijn gevoelige brieven van een gewonde ziel, over dagelijkse zaken zoals de koele bries die hij voelt en de sandalen die hij heeft gekregen, maar ook over een wensdroom waarin zijn ouders, kind en vrouw ineens naast hem stonden. Hij schrijft over zijn weggeëbde levenslust, het vuur in hem dat uitgeblust raakt. Over zijn angst en zijn schaamte. En hoe hij naar zijn medegevangenen kijkt en de monsters herkent die diep in hen schuilen.