Trembling Mountain
Op 25 april 2015 wordt Nepal getroffen door een verwoestende aardbeving die aan negenduizend mensen het leven kost. Een trilling van 7,8 op de schaal van Richter veroorzaakt een lawine van sneeuw, ijs en puin waaronder complete dorpen verdwijnen. Zo ook het dorpje Langtang, gelegen in de schitterende Langtangvallei waar de Himalaya majestueus de horizon tekent en dat zich heeft ontwikkeld tot een waar trekkingparadijs. Bij de lawine komen 176 dorpelingen om, net als zo’n tachtig wandelaars. De Nepalese filmmaker Kesang Tseten Lama trekt daags na de beving naar het gebied en volgt, ook wanneer de nieuwszenders de beving allang vergeten zijn, de dorpsbewoners ruim een jaar om vast te leggen hoe de overlevenden weer een bestaan proberen op te bouwen. Na de eerste ontzetting over de omvang van de ravage komt ook het besef dat de wederopbouw van het dorp de fysieke en financiële draagkracht van de bewoners te boven gaat. De dorpelingen proberen bij overheden en instanties subsidie te krijgen of kwijtschelding van schulden. Ondertussen houden ze een herdenking met familieleden van omgekomen toeristen.