Private Universe
Toen haar vriendin Jana in 1974 zwanger was van haar eerste kind, vroeg Helena Třeštíková of ze opnamen mocht maken van de geboorte. Jana stemde toe en daarmee begon een bijzonder en langdurig project. Gedurende 37 jaar volgde Třeštíková het uitdijende gezin van Jana en haar man Petr, met een speciale focus op eerstgeborene Honza, die voor het oog van haar camera ter wereld kwam, zijn eerste kaarsjes uitblies en jeugdpuistjes kreeg. Petr hield ondertussen een dagboek bij over het gezinsleven.
Zevenendertig jaar later kijkt Petr naar de schat aan beeldmateriaal die Třeštíková verzamelde. Met zichtbare ontroering ziet hij zijn gezin ontstaan, groeien en veranderen. Bij de beelden leest hij zijn dagboeknotities voor. Aan de hand van fraai archiefmateriaal plaatst Třeštíková de persoonlijke familiekroniek in de context van bijna vier decennia Tsjechische geschiedenis: een periode waarin twee wereldmachten in een space race verwikkeld waren, de Tsjechische zanger Karel Gott grote successen vierde, de Koude Oorlog ten einde kwam met de val van de Berlijnse muur, en Václav Havel uitgroeide tot nationale held.