Director Pawel Lozinski is a visual anthropologist studying the subjects on his doorstep. From his balcony, he directs his camera at the sidewalk in front of his apartment building. On this gray strip of pavement, sandwiched between dull green grass and a tall wire fence, a colorful procession of locals, relatives, passersby and homeless people walk by. Lozinski tries to strike up a conversation with everyone. He asks who they are, what they do, and what they think about the meaning of life. Some pass by in a hurry, but most answer at length and tell half their life story in the process.
With a frank approach, his camera and microphone always present, Lozinski captures minor frustrations and personal dramas. His street confessional of sort attracts a great variety of unique stories. Creating a space for dialogue, he turns the sidewalk in a quiet Warsaw neighborhood into a stage presenting every facet of contemporary Polish life.