Pour la suite du monde
In 1535 Jacques Cartier discovered the Ile aux Coudres in the Saint Laurent river and since then very little has changed. The makers of this film went in search of the old traditions of the inhabitants who sometimes use Rabelaisian French. They did not wish to merely observe these traditions, rather to experience and expose them. That is why they chose to film the hunting of the porpoise. The native Indians initiated this hunt and the present day inhabitants still follow in their 'predecessors' footsteps.