Suddenly, Siyi Chen is unable to reach her mother. The daughter suspects there’s something amiss, and travels from America to the small town in China where she was born. It turns out her mother wasn’t on vacation as she had claimed, but had had an operation. A tumor was removed, and it was malignant.
The filmmaker grew up at the local hospital where her mother is a doctor. Her mother hid her emotions behind a mask of rational calm—a mask that she passed on to her daughter. But now it seems some limits have been reached.