Albino United
The opening scene reveals a white baby feeding from a black woman's breast. The baby's race is also black, but because of a pigment defect he has no coloring. Because their skin and eyes are very sensitive to sunlight, albinos have to avoid it as much as possible. And in Tanzania, they have yet another enemy: fellow citizens who believe that they are a precious ingredient in a magical potion that offers protection from evil spirits. The macabre result is trade in albino body parts, which get sold to medicine men. The government wants to put a stop to this and has taken firm measures against the albino killers. \i Albino United\i0 follows the soccer team of the same name (composed entirely of albinos) that is playing in a Tanzanian competition. Although they don't win all the games and they sometimes rub a referee the wrong way, they do manage to foster understanding for their perilous position in society. Through conversations with the players, we realize that all they want is a normal life and equal rights. When they have a match in a region that is highly dangerous for albinos, it becomes clear that this is easier said than done. Nonetheless, \i Albino United\i0 remains hopeful, even if it's only because star soccer player Didier Drogba drops in to lend the boys a hand.