Sister Wife
"Imagine your sweetheart in the kitchen, kissing another woman." In Sister Wife, DoriAnn talks about the anger, the fear, and the sadness that are storming inside of her, and how she uses her power of reason to keep those emotions in check. For only then will she be able to fulfill the role that her faith requires of her. DoriAnn is a member of the Mormon Fundamentalist Church and has grown up in a tradition of polygamists. She shares her husband with her younger sister, and together they have 20 children. In Sister Wife, DoriAnn explains how she struggles with her duty as a woman. That duty calls on her to give herself to a man with procreation as the goal. Half of the time, we get a steady, tight shot of a self-confident woman sitting at a window. Outside, the view is too overexposed to see. The rest of the film consists of dark, handheld, intimate shots of a woman in a bathtub, surrounded by candles. Is DoriAnn taking a purifying bath, or is the tub filled with tears?