This playful documentary short opens with the dictionary definition of its title: "Wicked (adj.) - A slang that means 'very,' 'really' or 'great.' Used in sentences like 'That girl is wicked hot,' 'That pizza's wicked awesome,' or 'This documentary film about beatbox is cool.'" Over the course of this 10-minute film, 15-year-old Martin introduces us to the Singaporean beatbox scene. Using only the sounds they create with their mouths, lips, tongues and voices, these kids produce drumbeats, rhythm and musical sounds. Martin and his peers see beatboxing as an art form in its own right and hold competitions that test their rhythmic and creative skills. In this light-hearted documentary, they also take to the streets, where they challenge three older gentlemen to take up the art of beatbox.