Glasfäden
The main protagonist in this interactive graphic novel is a migrant worker from Vietnam who moves to Communist East Germany in 1988. A year later, the Wall falls, and she loses her job. She decides to stay, but has to start all over again as she tries to make a place for herself in Germany’s rapidly changing social order.
The user follows the story told in lighthearted black-and-white drawings with a few signature colors, and carries out simple virtual actions. The drawings are interspersed with interviews, filmed in color, with former migrant workers and their descendants living in and around Chemnitz, Germany, and black-and-white family photographs from personal archives.