The Boxing Girls of Kabul
In the stadium in Kabul where women were once stoned to death during the Taliban regime, kids are learning to box. The girls training here are determined to prove that they are free and modern women. They are literally fighting for respect, for themselves, and for their nation. The filmmakers do talk with their families, but the main focus is on the girls as they train. Their coach Sabir Sharifi is doing everything he can to prepare "his" girls for the 2012 Olympic Games. They have a great deal to thank their freethinking parents for, because they taught them that women are worth the same as men. And the children have also learned that there is more to life than marriage, because if no man comes along, then "Boxing will be their husbands." But many of the families aren't united in their support. For many brothers, a boxing sister is nothing to be proud of. This discord is reflected in the country at large; women may be allowed to box in Kabul, but stoning still takes place in other parts of the country. Is Afghanistan ready to show the world that it can produce top-level female boxers? The moment of truth arrives when the girls travel abroad to fight in the ring for the first time.