The Ten-Year Lunch: Wit and Legend of the Algonquin Round Table.
The Ten-Year Lunch celebrates the legendary wits who regularly had their lunch in the New York Algonquin Hotel during the twenties. The hard core of this round-table group consisted of, among others, author Dorothy Parker, actor-author Robert Benchley, columnist and social reformer Heywood Brown and playwrights Robert Sherwood and Mary Connelly. The film presents them as young, promising, pronounced and annoying. Annoying, the more so since they knew that they would quote each other in the newspapers of the following day. Individually they all achieved the success they were after and together they changed the face of American humour.