The Sniper of Kobani
As Haron enters a hair salon, he receives a very respectful welcome. The Kurdish man is a sniper and uses his rifle to protect Kobani’s inhabitants from the advancing Islamic State. The hairdresser has lots of questions, but Haron reveals little and heads back to work.
When the Kurdish-Dutch filmmaker Reber Dosky returned to the Netherlands, the footage he’d shot hadn’t survived the trip, so he risked his life once more and returned to Kobani to reshoot this unhurried, empathetic portrait. For the people at the hair salon Haron remains an enigma, but he has certainly borne his soul to the viewer.