Mirador
Pablo is 34 and lives in a remote part of Uruguay, surrounded by nature. He spends his days crafting liquor and making sound recordings with an old cassette recorder. But he also has time for his friends Valeria and Oscar. Together, they go walking, camping, swim in the sea, attend rock concerts, drink, smoke and have a general good time.
What makes their activities unusual is that all three of them are blind. This is something they joke about, but otherwise pay no particular attention to—and neither does filmmaker Antón Terni. He documents their adventures with warmth and humor, with an eye for the beauty of their surroundings, and with camerawork and framing that are reminiscent of a fiction film.
The minimal but effective score makes the world of these three blind friends more tangible. In addition to being about blindness, this poetic yet realistic film is about friendship, the value of companionship, and little moments of intense happiness.