My Mother Was Murdered by a Suicide Bomber
Perla Hermele, a 78-year-old Jewish woman from Sweden, was one of 30 people killed in what has become known as the Passover Massacre, a suicide attack at the Israeli beach resort of Netanya in March 2002. Three years later her son, journalist Bernt Hermele, makes a very personal film about what really happened to his mother. Together with codirector Jacek Machula, he traces her last hours and speaks to people directly involved in the attack. After talking with the policeman in charge of the investigation, the fireman first on the scene at the hotel, and the doctor who examined the body after the attack, Hermele travels to Tulkarem in Palestine to meet the father and brother of the suicide bomber. My Mother Was Murdered by a Suicide Bomber tackles subjects like hate, forgiveness and being able to see the pain on the other side. In this manner, the filmmaker honours the memory of his mother.