Bixa Travesty
Raw, vital and sometimes very intimate portrait of the Brazilian artiste Linn da Quebrada, a “tranny fag” who uses her own body as her medium of political expression. Her performances are confrontational, subversive and colorful—and they offer no room at all for a heteronormative perspective. She deconstructs the self-image of the alpha man, and examines what a tranny fag really is.
Public and private life are completely intertwined in this journey of discovery, with discussions about gender and how to define it—or undefine it—taking place in the shower, in the bedroom and on the radio. We see Linn da Quebrada sharing tender moments with her family, during playful exchanges with friends and bursting with self-confidence onstage. Inch by inch, and with visible pleasure, she clears the way for the acknowledgement of the gray areas in gender and sexuality. You're unlikely to hear a more powerful Latin American voice confronting gender norms.