Quand tout le monde dort
Under the name PasSage, Ugo and his friends organize underground parties in unusual locations around Paris. The parties are, as one of them puts it, “The last place of expression for us. Truly free.”
Their playful search for adventure takes them to forbidden places, the only spots left to explore in a city where every centimeter is in use. It might be a location in Versailles, an abandoned train next to a monument, a deserted military fort, or perhaps a cave. The decision is made only after an expedition with a backpack and a flashlight to explore the site and its approach routes thoroughly. Partygoers learn of the location just before the party starts, and there are strict rules for them to follow.
Filmmaker Jérôme Clément-Wilz takes us into the heart of the group and its experiences. Whether this is about more than just partying, Ugo can’t say—but they’ll certainly still be talking about it in 20 years’ time.