Nokia Mobile – We Were Connecting People
In the 1980s, Salo, Finland went from being a sleepy little town to the center of the mobile phone universe. Thanks to technical innovations and trendy designs, Nokia became the world leader in the mobile phone market, but its success was short-lived. These days, Nokia no longer makes mobile phones, and its erstwhile employees have lost their jobs. Nokia designers, managers and developers tell us about how they worked together to make Nokia a business worth billions. Their love for the company and its young corporate culture, in which everyone was seen as equal, facilitated the company’s explosive growth. The film’s fast editing, the at times comical archive footage of the early mobile phones, garish advertisements from the 1990s and the iconic ringtones appeal to an era that is still fresh in people’s minds. In five short chapters, We Were Connecting People depicts the rise and fall of one of the biggest telecom companies in history.