The Sight
An audience of men, women and lots of children are sitting in a small circus tent, watching what's going on in the ring. From the outside, their silhouettes create an interplay of light and shadow, while we hear the ringmaster warming them up for the show. We see their faces as a clown act begins. The onlookers are relaxed, concentrating, laughing wholeheartedly. They're quiet as mice, then they suddenly erupt in loud applause. Beads of sweat appear on some foreheads; a gentle breeze lifts a girl’s hair. Then a new show starts, divided into short chapters and intercut with the faces of the circus audience, which now seem to be watching these scenes. There's a man in a boat, children in a magical cave, and the tamer and his horses in the moonlight. The Sight is a compact, artistic documentary in which an audience discovers that their own lives are as magical as what's unfolding before their eyes.