Weiner
The charismatic Anthony Weiner was seen as a great political talent, but then he left the U.S. House of Representatives in the wake of a sexting scandal in 2011. The explicit photos he sent using Twitter led to his undoing. But miraculously, his marriage to Huma Abedin – Hillary Clinton’s right-hand woman – survived both the personal and public fallout. That Weiner was by no means a broken man was proven two years later when he entered the New York mayoral race. His wondrous resurrection takes place in front of documentary makers Josh Kriegman and Elyse Steinberg’s camera, as they are granted virtually unlimited access to Weiner’s private and public domains. They follow him as he campaigns on the streets of New York, manages his team or pats the head of his one-year-old son at home while consulting with Abedin, who occupies a prominent position in Weiner’s political ambitions. And the cameras are still running when history repeats itself: once again, Weiner becomes the eye of a media storm when his lack of self-control comes to the fore, in the form of a buxom young woman.