Weiner
De charismatische Anthony Weiner werd beschouwd als een groot politiek talent, toen hij in 2011 het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden verliet na een sexting-schandaal. De expliciete foto’s die hij twitterde werden hem fataal. Wonderwel overleefde zijn huwelijk met Huma Abedin, de rechterhand van Hillary Clinton, zowel de persoonlijke als publieke misère. Dat Weiner allerminst gebroken is, blijkt twee jaar later als hij zich in de strijd om het burgemeesterschap van New York mengt. Zijn miraculeuze herrijzenis voltrekt zich voor de camera van documentairemakers Josh Kriegman en Elyse Steinberg, die vrijwel ongelimiteerd toegang hebben tot Weiners wandelgangen en privédomeinen. Ze volgen hem op de voet als hij in de straten van New York campagne voert, zijn team aanstuurt of thuis zijn eenjarige zoon over zijn bol aait, terwijl hij overlegt met Abedin, voor wie een nadrukkelijke rol is weggelegd in Weiners politieke ambities. De camera’s draaien ook als de geschiedenis zich herhaalt: andermaal wordt Weiner het middelpunt van een mediaorkaan als zijn gebrek aan zelfcontrole zich in de gedaante van een rondborstige jonge vrouw aandient.