In gorgeous, contrast-rich scenes we see horses along the coastline, clouds stretching across mountains, water flowing over glistening stones, fingers tracing the outline of a rock, an illuminated white hat—alternating in short and extended shots. Manu: A Visual Album is also a documentation of the landscapes and traditions of Ecuador that are on the verge of disappearing. It uses recollection to capture something distant yet somehow familiar. It contains something from the past and yet still is in the present—something intimate and all-embracing at the same time.