Movements of a Nearby Mountain
Cliff works on these old cars on an abandoned industrial site near an old ore mine in the Austrian Alps. Bumpers and mirrors are stripped off and engines are packed up to be shipped to his home country of Nigeria. His daily activities in the workshop, conducted calmly and in solitude, aren’t limited to work: he cooks between the piles of tires, hangs his laundry on the fence around the site, and shaves on the hood of a car.
The events become less humdrum when memories of a past friendship are awakened, and—in the light of a mysterious legend—present, past and future begin to overlap.