Blind Fortune
In every Spanish city, fortune hunters buy their lottery tickets from the blind vendors in their street-corner kiosks. They work for ONCE, the Spanish national organization for the blind that provides them with employment and education. This film explores the world of the blind lottery ticket sellers in Malaga. Some have been blind since birth, while others lost their sight through accident or illness. We also meet people who are well on their way to becoming blind. What does the world look like to someone who has only 20 percent eyesight in one eye? And can a blind person "see" darkness? How does someone who has lost his sight remember what a sunset looks like? The protagonists talk openly and thoughtfully about how they perceive their surroundings. The camera follows them as they go about their daily business and observes how other senses take the lead when they're walking, cooking and communicating with other people. We also get to see the world from the perspective of the visually impaired. What remains of their visual experience? These scenes are interspersed with stories of lottery winners and losers. Does money make you happy, or is the idea of a wealthy life merely an illusion?