A father sings to his injured daughter. He doesn’t dare to tell her that her mother lost her life in the car accident in which they were both involved. In another poignant scene, a sick farmer and his wife must decide whether a proposed operation is worthwhile. The fact that money plays a part in this family’s decision is heartbreaking.
There are numerous more cheerful intermezzos, but they can’t conceal the fact that this Chinese hospital is a manifestation of a merciless, class-based society.