Cucli
This atmospherically shot film is about a truck driver named Ramon, who leads a lonely life with his elderly parents following the death of his wife. One day, he finds an injured white dove in the cellar of his house. The camera follows him in his everyday activities in and around the house, while he talks about how he cared for the bird and how the two of them have gradually become accustomed to and fond of one another. Suddenly, life starts to look different for Ramon. Perched on his shoulder, the dove accompanies him on long trips in the truck. And even though the dove has now recovered and is fully fit and able to fly, they remain inseparable. Ramon is a levelheaded man, but it seems as if the dove has come to him for a special reason: as a loving message from the other side.