My Rembrandt
Rembrandt’s paintings have lost none of their appeal in the 350 years since his death. Collectors worldwide cherish the magic of the Dutch master’s work. This entertaining documentary shows the passion of a variety of Rembrandt enthusiasts. An eccentric, aristocratic Scot is looking for the ultimate place to hang his beloved portrait of a woman reading, and an animated Amsterdam art dealer has his eye out for a second chance to discover a “new” Rembrandt—this descendant of an old merchant family, whose ancestor was once painted by Rembrandt himself, has got something to prove. An ambitious American businessman and his wife proudly make “their” Rembrandts available to the Louvre, and the Rothschild family’s decision to put Rembrandt’s wedding portraits of Marten Soolmans and Oopjen Coppit on the market threatens to provoke a diplomatic row between the Netherlands and France.
My Rembrandt provides fascinating insight into what makes the work of this Dutch master technically so extraordinary, and why different people are so deeply affected by his oeuvre, or a specific work. Meanwhile, centuries after Rembrandt’s death, his paintings are still a source of drama and gripping plot twists.