KINK
Kink.com is the world’s biggest producer of S&M porn, and its studios are housed in San Francisco’s huge former National Guard Armory building. Whatever your preference, from foot fetishism to bondage, kink.com has a channel for it. Director Christina Voros and producer James Franco filmed behind the scenes of this flourishing company. This revealing and explicit film opens a window onto a subculture that is generally hidden away. We learn that Kink.com is a surprisingly normal and sympathetic employer, and it safeguards its staff’s welfare. The actors and actresses are themselves sadomasochists – they have to be, explains one of the directors, because you can’t fake real pain and ecstasy. So people who are only doing it for the money are soon found out. An intense torture scene is followed by cuddles, and between gang bang scenes the actors exchange recipes (“It's gotta be organic.”). In interviews, the actors and directors talk candidly about their work and their passion. Just what is it that’s driving them to do this? And what about the position of women in the sex industry? Is it possible to be both a feminist and a pornographer?