Inseparable
There's no such thing as true love, or so they say. Jean-Paul and Anne know better, though. They've been together for many years, but she's still the woman of his dreams. And she's still madly in love with him, too. The fact that Anne has a mental handicap doesn't seem to matter. Jean-Paul suffered from polio as a child. He has some physical limitations as a result, but he manages just fine. In fact, although in the past his parents used to worry a lot about him, now he's the one taking care of them - with Anne's help. The camera follows the couple over the course of a few seasons as they go about their daily routines. Jean-Paul's parents are completely dependent on them. They live with them in a chockablock house in the Canadian countryside and have almost no contact with outsiders. Especially during the ice-cold winter, there's little room for privacy in the house, and the documentary is shot from very up-close. In spite of their responsibility for the continuously bickering old couple, the two lovers are intensely happy. Without embarrassment, they call each other by pet names, say sweet nothings, and give each other gifts - and share little details about their relationship with us. It's all hopelessly romantic, but thanks to their sense of humor, it's never over the top.