I Love You I Miss You I Hope I See You Before I Die
Betty is a young mother-of-two, living below the poverty line and sharing a house with 10 others in suburban Colorado Springs. Resilient and emotionally sensitive, Betty is nonetheless continually tested by the realities of her life: mounting debt and the expectations of motherhood. With uncertainty always looming on the horizon, filmmaker Eva Marie Rødbro gently observes the female camaraderie and fleeting moments of joy that illuminate these marginalized lives.
Soaking into the skin of its characters, the film presents a delicate collage of domesticity far from bliss, but imbued with love. The articulate and sometimes unexpected thoughts of Betty and her friends guide the film while it journeys through the landscapes that have defined their lives—from the sprawling strip mall parking lots on the edge of their town to their cluttered kitchens, and the freedom and wonder afforded in a simple, unkempt backyard.