Bitter Love
During a river cruise on the Volga, a group of passengers hope to escape worries, emptiness, relationships, regrets, or simply reality. As peaceful landscapes and friendly-looking Russian villages glide by, both young and old struggle with love and high expectations.
The observational style produces telling scenes. For example, in some of the elderly people we see mixed feelings on faces marked by age as they gaze out of the window at energetic young people dancing or exercising on the deck. The performances of a young opera singer and her boyfriend, and the vodka-soaked, poetic songs of a retired passenger with a broken heart provide moments of contemplation.