My Silicone Love
Everard is a British man in his fifties, and he has 12 gorgeous women who never say no – each and every one of them is a very pricey silicone doll. He talks to them, buys them nice clothes and has sex with them. There’s a communist spy named Anoushka, a voluptuous blond and a young Asian woman – and he genuinely loves them all. But is he happy with this way of life, or does he secretly long for a real woman? Without seeking to sensationalize, director Sophie Dros follows Everard in his daily interactions with the dolls. They almost come to life in dreamlike and sometimes touching scenes. Everard discusses his inability to communicate with other people and the loss of his mother, an important figure in his life. Drost shows him to be a lonely man who has found a way of life that makes him happy. Everard reflects on his life with the dolls with great openness and eloquence. He knows that they are not real, but somehow it works for him. Everard’s fantasy world contrasts starkly with “real life” when he goes on a date with a live woman. When’s the right moment to tell her that you live with 12 dolls? How do you get those big, cumbersome ladies into a car? And should they buckle up?