El Father Plays Himself
When Jorge Thielen Armand set out to make a film about the life of his maverick father, who plays himself in the lead role (La Fortaleza, which competed at the International Film Festival Rotterdam in 2020), Mo Scarpelli accompanied the film crew to make a behind-the-scenes documentary. With a keen eye for detail and emotion, she documented the shooting of the movie which largely took place in harsh conditions in the Venezuelan jungle.
In an observational style, Scarpelli presents a close-up view of the father-son dynamics, which—partly due to the stress of the film shoot—swing back and forth between explosive and enviably intimate. Home videos of the young father and son add a moving and poignant layer.