Figure
A short stop-motion film about a wooden mannequin—a figure you can put in different positions to use as a model for drawing or painting. An arm wobbles, toes stretch out, the head slowly turns upward: something (or someone?) is gradually coming to life.
Filmmaker Jonas Sars shows with beautiful simplicity how the figure increasingly becomes aware of its body, identity and possibilities to express itself. But with this awareness also comes insight into its limitations. Can you seek freedom, even if you’re “only” a wooden doll on a metal stick?