Ulay - In Photography
Visual artist Ulay (pseudonym of Uwe Laysiepen) was born in Germany in 1943. He mainly derives his reputation from the performances he did until the eighties with his then life partner Marina Abramovic. Less well-known is his photographic . Still, those pictures constitute a constant line in his development as an artist: as early as 1968, shortly after his departure from Germany, he made himself the subject of a series of Polaroid prints. These images were considered shocking and obscure and were used by Marjoleine Boonstra (1959) in a film portrait she made of Ulay. She travelled to Australia with him, where he captured an aboriginal ceremony, as a tribute to his master ‘Charlie’ Watuma Taruru Tjungurrayi. Director Marjoleine Boonstra studied monumental art at the Groningen Art Academy and graduated from the Dutch Film and Television Academy in 1989.