Pilgrim
Each year, more than 200,000 people make the pilgrimage to Santiago de Compostela, Spain. Some do it only for recreation, but most have something personal to process. The communal hardship of the walk sets the conditions for a particular kind of openness between complete strangers. They listen to each other’s stories and put their own thoughts in order.
Making innovative use of augmented reality, Pilgrim lets you accompany a diverse group of walkers. If you adjust to one walker’s tempo, you’ll hear him talk about a relationship breakdown. Another person is searching for a new goal in life. Other people are less willing to share their personal feelings. They just want to be part of the group—and the group isn’t talking continuously anyway. You’ll hear ambient noise and the occasional singing from a church service. Pilgrim is a journey with multiple meanings that can be traveled at various tempos.