A Moment
What is a moment, an instant? ‘A moment lasts for five seconds‘, Nathalie says at the beginning of the film. The documentary ET ØJEBLIK visualises the universe as children see it. Children give almost philosophical answers to questions like How long does a moment last? and Can time stand still? Director Klaus Kjeldsen made a rhythmical, poetic account of the notion of time according to children. ‘To my father, a moment is half an hour‘, Jesper’s conclusion is at the end of the film.