A Moment
Wat is een moment, een ogenblik? ‘Een ogenblik duurt vijf minuten‘, zegt Nathalie aan het begin van de film. De documentaire ET ØJEBLIK geeft een beeld van het universum zoals kinderen het zien. Kinderen geven haast filosofische antwoorden op vragen als Hoe lang duurt een moment? en Kan tijd stilstaan? Regisseur Klaus Kjeldsen maakte een ritmisch, poëtisch verslag van het begrip tijd volgens kinderen. ‘Voor mijn vader is een ogenblik een half uur‘, is Jespers conclusie aan het einde van de film.