Sunrise over Tiananmen Square
A rich collage of original artwork, animation, and archive and family photos. This documentary explores artist/filmmaker Shui-Bo Wang's past as a member of the Red Guard during the Cultural Revolution, his stint in the military as a propaganda poster artist, and his teaching experiences in the 1980s. Nominated for the Academy Award for Best Documentary Short.