In Belfast staat een muur
Five years ago, director Boudewijn Koole interviewed a number of children about living in Belfast, divided by hatred and a high wall. Although the children are used to this situation, they do not resign themselves to it without a thought. For example, the eleven-year-old Protestant Joseph has a Catholic soccer pal. The Protestant Tammie recounts how her uncle was killed in cold blood. And Uma explains how frustrating it feels to live in a loyalist area as a nationalist. Five years later, the situation in Belfast has hardly changed - but the children’s lives have. Tammie now has a husband and a child, Uma studies up north, Joseph has moved and never sees his friend John anymore. They are not optimistic about the future, but there is a glimmer of hope: John and Joseph meet each other again and, without a word, but with a football, they renew their friendship.