Elektra
The Dutch artists’ collective Metahaven found the ideal medium for their research into the natural cycles: a round, hemispherical projection screen. The video takes full advantage of this geometric form: it consists of rotating tableaux that allow us to simultaneously track the past and the future, while the enormous curved screen also offers plenty of space for a detailed display of various nodes in the networks. This combination of live-action and animation is accompanied by a new piece by the young Canadian composer Kara-Lis Coverdale.