Heroic Bodies
The history of systematic oppression of women in Sudan dates back to the 16th century. Heroic Bodies presents many examples of the ways in which the female body was regarded and treated as property, from women forced to live as concubines or slaves, to genital mutilation and facial disfigurement. Women’s rights advocates—most of them women, but also a few men—tell stories of horrific traditions and oppression, as well as brave resistance and change.