God Has AIDS
Forty years after the outbreak of the AIDS epidemic, a person infected with the virus is no longer automatically condemned to death; the disease has become a chronic condition. But in Brazil, where many still directly associate HIV/AIDS with homosexuality and a promiscuous lifestyle, the stigma surrounding the disease remains high. President Bolsonaro’s hateful rhetoric in recent years has fueled “serophobia,” and his budget cuts are hitting educational programs and clinics. As a consequence, more than 10.000 people a year in Brazil die from this treatable disease.