Hear This!
Sometimes there are advantages to having deaf parents. When 10-year-old Tristan has had enough of his mother's vacuuming, he just pulls the plug – she won't notice it's turned off anyway. Of course it's great fun for Tristan and his little sister, who can both hear. They communicate effortlessly with their parents and their mostly deaf friends. But contact between their parents and the hearing world outside is a little more challenging, as illustrated by something as simple as a shopping trip for new shoes, or a meal out. They can live with it just fine, but it's hard for Tristan to take the fact that his soccer club doesn't want his father to train Tristan's non-deaf team. After all, his father is on the Dutch national soccer team for the deaf and he knows everything about the game! Tristan's perspective is defining for the documentary, and he shares his thoughts with the viewer in voice-over. At a certain point, even he starts to have his doubts, and discusses the problem with a young friend while playing soccer. The question is what the other children on the team will think about it, so Tristan and his father decide to organize a trial run.