Lie to Me
Fascinating and thrilling reconstruction of the rise and fall of the crypto currency company OneCoin. It all started in 2016 with OneCoin’s promise that it would become the world’s biggest crypto currency. Millions of people invested money, at least partly due to the charisma of the scheme’s leaders Sebastian Greenwood and Ruja Ignatova. They used notorious pyramid scheme tactics, holding gala style meetings to whip up enthusiasm among their members to draw their own networks into buying digital currency.
The protagonist of this story is Bjørn Bjercke. Soon after OneCoin approached him for his expertise he discovered all sorts of things were amiss. Bjercke decided to share this knowledge publicly, despite the life-threatening danger that would entail.