Lie to Me
Fascinerende en spannende reconstructie van de opkomst en ondergang van cryptomuntbedrijf OneCoin. In 2016 ging OneCoin van start, met de belofte ’s werelds grootste cryptomunteenheid te worden. Miljoenen mensen investeerden, niet in de laatste plaats vanwege de charismatische leiders Sebastian Greenwood en Ruja Ignatova. Met gala-achtige bijeenkomsten zweepten ze hun leden op om hun netwerk te betrekken bij de aankoop van de digitale munten, naar het voorbeeld van beruchte piramidespelen.
Protagonist van het verhaal is Bjørn Bjercke. Hij wordt vanwege zijn expertise door OneCoin benaderd, maar ontdekt al snel dat er van alles mis is. Hij besluit die kennis publiek te maken, met alle – levensgevaarlijke – gevolgen van dien.